SİMURG öğrencileri deney sonucunu şaşkınlıkla gözlemledi

SİMURG 5-25 Yaş Yaygın Eğitim programı modern eğitim metotlarıyla bünyesinde bulunan öğrencilerine bilginin nasıl işleneceğini öğreterek çalışmaya devam ediyor.

Eğlenerek öğrenme prensibiyle diğer kurumlara örnek olacak çalışmalara imza atan Eyüpsultan Belediye Başkanı Remzi Aydın'ın vizyon projesi SİMURG, ders anlatımlarında öğrencilere soyut kavramları somutlaştırarak daha kolay anlamlandırmasını sağlıyor.

SİMURG öğretmenlerinin hazırladığı ders materyallerinin yanı sıra uygulamalı eğitim metoduyla öğrenciler işlenen konuya daha geniş perspektiften bakarak akılda kalıcı bir öğrenim görmüş oluyor.

Bu kapsamda Silahtarağa Bilgi Evi'nde her hafta yapılan deney masası atölyesinin konusu maddeler arasındaki yoğunluk farkını öğrenmek oldu.

Yapılan deneyde öğrenciler, boş kavanozların 3'te 1'ini su ile doldurarak üzerine istedikleri renklerde gıda boyası eklediler ve gıda boyası ile suyu karıştırarak oluşan tepkimeleri gözlemleyerek deneyi sonuçlandırdı.

Öğrenciler yapılan deney sonrasında maddeler arasındaki yoğunluk farkını bizzat uygulayarak deneyerek öğrendiler.

ÖĞRENCİLER DENEY SONUCUNU ŞAŞKINLIKLA GÖZLEMLEDİ”

Deneyi gerçekleştiren SİMURG Fen Bilgisi Öğretmeni Gamze Bölükbaşı, yapılan deney sonrası öğrencilerin gözlem yaptıkları sırada ortaya çıkan sonuçları şaşkınlıkla gözlemlediklerini belirtti.

SİMURG Fen Bilgisi Öğretmeni Gamze Bölükbaşı sözlerine şöyle devam etti:

Deneyin yapısını anlatmak gerekirse; deneye katılan öğrenciler ilk başta boş kavanozların 3'te 1'ini su ile doldurarak üzerine istedikleri renklerde gıda boyası eklediler ve gıda boyası ile suyu karıştırdı. Akabinde kavanozun üzerini sıvı yağ ile doldurdular. Yağ ve su yoğunluk farkından dolayı karışmadı, yağın yoğunluğu suyun yoğunluğundan küçük olduğu için yukarı çıktı. Deneyimizin eğlenceli kısmı da işte burada başlıyor. Eczaneden temin ettiğimiz alka-seltzer tableti her öğrenci kendi kavanozuna eklemek için küçük parçalara ayırdı ve flaşı açık telefonların üzerine kavanozlarını yerleştirdiler. Tabletleri kavanoza eklediler ve tepkimeyi gözlemlediler. Lav kabarcıklarına benzeyen hava kabarcıkları flaşın üzerinde ilgi çekici bir görüntü oluşturdu. Öğrencilerimiz deneyi yaparken hem yoğunluk konusunu öğrendiler hem de lavlara benzeyen görüntüyü izlerken şaşkınlıklarını gizleyemediler. Sonuçta bir lamba gibi ışık saçan renkli lav lambaları oldu.