Eyüpsultan Belediyesi, 2 Nisan Otizm Farkındalık Günü, Otizme Genel Bakış, panel

Eyüpsultan Belediyesi, 2 Nisan Otizm Farkındalık Günü dolayısıyla, "Otizme Genel Bakış" konulu bir panel düzenledi.

Eyüpsultan Kültür ve Sanat Merkezi'nde iki oturum halinde düzenlenen panelin ilk oturumuna konuşmacı olarak; Prof. Dr. Işıl Karakaya, Doç. Dr. Yeşim Güleç Aslan, Yrd. Doç Dr. Dilistan Çilingiroğlu Shipman ve Araştırma Görevlisi Ergoterapist Zeynep Çorakçı katıldı.

İkinci oturumda ise Öğretim Görevlisi Celal Altın, Öğretim Görevlisi Deniz Tuncer, avukat Çağrı Şükrü Uluslu, Kadın Doğum Uzmanı Amber Şafak Kelek ile Aydın Üniversitesi Engelsiz Yaşam Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı Süreyya Kumru sunumlar yaptılar.

Panelde konuşmacılar; otizm nedir?, Bireyler ve geleceğin uzmanları olarak ne tür destekler sunabiliriz?, Otizmli çocuklarda davranış problemleri ve çözümleri, otizmde ergenlik, otizmli çocuklarda ergoterapi yaklaşımları, ailelerin otizmi kabullenme sürecinde sosyal hizmetlerin rolü, otizmde fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımları, yasal mevzuatlarda otizm ile otizm ve üniversite konularıyla ilgili anlatımlar yaptılar.

Kendisi de otizmli çocuk sahibi olan Kadın Doğum Uzmanı Amber Şafak Kelek ise “Otizmli çocuğun annesi olmak” başlığı altında, yaşadıklarını ve tecrübelerini aktardı.

OTİZMLİ ÖĞRENCİ TECRÜBELERİNİ PAYLAŞTI

Bu arada Aydın Üniversitesi Tarih Bölümü 1. sınıfta okuyan otizmli öğrenci Bozkurt Midi ise başarı öyküsünü salonda bulunanlarla paylaştı.

Panelde yapılan sunumlarda özellikle üç yaşa kadar olan dönemde beyin gelişiminin halen sürüyor olması nedeniyle erken ve bilimsel dayanaklı eğitimin yaşam boyu sürecek kalıcı gelişmelere katkısı olduğu, otizmin genetik temelleri olan ve yaşamın erken dönemlerinde ortaya çıkan nöropsikiyatrik bir gelişim bozukluğu olduğu, erkeklerde kızlara oranla daha sık görüldüğü belirtildi.

Böyle bir durumda bebeklik ve erken çocukluk döneminde bebeğin çevresine olan ilgisizliğine izin verilmemesi, sosyal ilişki başlatılması, ismiyle hitap edilmesi, kucaklanması, kısa cümlelerle konuşulması, nesnelerin, eylemlerin, durumların, kişilerin, duyguların isimleri defalarca tekrarlanması gerekliliğinin altı çizildi.